fifty fifty one eighty out

Kotsenburg in actie tijdens één van zijn tricks

Je ziet wel eens dat mensen tijdens het lezen van een boek gaan lachen of huilen. Ze stellen zich dan voor wat er gebeurt en het schijnt dat hersenen geen verschil kunnen maken tussen een echte gebeurtenis en een voorstelling daarvan. Dus als je een beetje een goed voorstellingsvermogen hebt, dan is het alsof je het echt meemaakt. Ik heb zelf niet zo’n groot voorstellingsvermogen. Toen ik bijvoorbeeld de film Lord of the Rings zag, liepen de rillingen af en toe over mijn rug, maar met het boek heb ik dat nooit gehad.

Het lezen van een boek is één ding, maar ik vraag me af of een dirigent wel eens helemaal uit zijn dak kan gaan bij het lezen van een partituur. Ziet u het voor u: zo’n blad vol gevulde notenbalken in zijn hand en dan gierend van de lach of enthousiast knikkend of huilend met zijn vingers langs de noten gaan. Dan heb je een goed voorstellingsvermogen.

Hoe kom ik daar op? Ik zag onlangs op de televisie  het slope style skiën. Het is een sport waar bij je een helling afskiet terwijl je op verschillende schansen allerlei trucs kan doen. Hoe moeilijker de truc en hoe beter uitgevoerd, hoe meer punten. Al die trucs hebben ook hele coole namen die de verslaggever enthousiast noemt tijdens een run. De welbekende heer Kotsenburg werd Olympisch kampioen en voor degenen die dat gemist hebben, volgt nu de “partituur” van zijn run voor zover ik dat als leek het heb kunnen reconstrueren. Met een beetje voorstellingsvermogen van uw kant is het onderstaande dus smullen geblazen. 🙂

fifity fifty one eighty out

eighty twenty one eighty out

layback slide

flip back two seventy

half cab  and  layback slide

cab double twelve sixty

(met de ene hand onder zijn board en de andere aan de voorkant!)

backside sixteen twenty Japan

Wauw!

Geef een reactie

