Poëzie van BTW-lijsten

Belastingdienst

Ik zal eerlijk zijn: tijdens kantooruren kom ik doorgaans niet vaak poëtische teksten tegen. Het zijn teksten van wetten, rechtzaken, wetenschappelijke commentaren en dat soort dingen. Maar af en toe verschijnt er een twinkeling in mijn ogen en speelt er een glimlach rond mijn lippen. Zo zag ik laatst een lijst van BTW-percentages van allerlei goederen en daar stonden enkele hele poëtische woorden tussen. Ik wil ze u niet onthouden. Als u overigens wilt weten hoeveel BTW u over onderstaande zaken moet betalen, verwijs ik u naar de belastingdienst.

– Met de Belastingdienst, waarmee kan ik u van dienst zijn?

– Goedemorgen, ik wilde graag weten wat de BTW-tarieven zijn van boerenmeisjes, bolsterturf en bonestro …

– Met de Belastingdienst, waarmee kan ik u van dienst zijn?

– Ik wilde graag weten of de kwispelworst in de aanbieding is.

– Met de Belastingdienst, waarmee kan ik u van dienst zijn?

– Is het BTW-tarief van Engels pluksel hoger of lager dan van Nederlands pluksel?

Gebruik voor meer telefoongesprekken naar hartenlust uw fantasie aan de hand van onderstaande termen uit de BTW-lijst:

  • boerenmeisjes
  • bolsterturf
  • bonestro
  • citruspulppellets
  • Engels pluksel
  • gaskunstmoeders
  • grondaftrekkers
  • haverkaf
  • hommelkolonies
  • hoogveenkluiten, natte
  • kaascoating
  • kilverbakken
  • klauwzakken
  • kwispelworst
  • likblokken
  • maagkiezel
  • maaikneuzers
  • moesmolens
  • opneembalenladers
  • proprioceptieve zolen
  • rafelingen
  • schuteggen
  • stadsvuilbroeimest
  • stompsokken
  • uienvliegmannetjes, steriele
  • zilvervossenvoeder
Geef een reactie

