Van Ees tot Zetten

https://www.google.nl/maps/vt/data=VLHX1wd2Cgu8wR6jwyh-km8JBWAkEzU4,rYeC0lpx9HIXXBr_dyo-gSC3z_Lgfw7Ahe52-3EJxVwIZlPv4ALIUqmNQemWI0j4Wsp8oR_gL6JhV0iHUtxnVCQf_6q9B_CrdMC58w8oNrtfJoE4N-pTB528qxEhEJsoDqchRJzb_6BILlyXCoyMLfwwgIqZyaLgBAjqeVvfx76_l0nHIyPGnJIWSR4BOzRmjnyyG8Kd

Ees, vlakbij Nieuw-Buinen waar Verfrisbee is opgegroeid, voert trots de lijst aan

Ik weet niet hoe het u vergaat, maar af en toe schiet mij opeens een vraag te binnen die totaal niet belangrijk is, maar waarop ik toch het antwoord wil weten. Zo reed ik laatst langs Zetten en ik vroeg mij af of er nog meer plaatsnamen zijn die meervoudsvormen zijn van letters uit ons alfabet.
En ja hoor, die zijn er! Ik kom (uit mijn hoofd) tot de volgende plaatsnamen:

  • Ees
  • Gees
  • Emmen
  • Ens
  • Zetten

Zijn er nog meer?

2 gedachtes over “Van Ees tot Zetten

  1. Als ik deze post op 8 mei 2014 had gezien, had ik mijn reactie eerder geplaatst dan vandaag 26 november 2016. Een troost is dat ik tenminste een bijdrage lever. Tegenstrijdige info op google leidt naar twee stadjes in Nederland die De Aa zouden heten – in Overijssel en in Noord Brabant – maar op googlemaps kan ik ze niet vinden. Toch is in de laatstgenoemde provincie wél een rivier (in het begin nog een beek) bekend onder de naam De Aa.
    Hierbij teken ik een curiositeit aan: er zijn postcodes die AA bevatten, niet bepaald geschikt dus voor een plaatsje met deze naam.
    Nog een fijne zondag! .-

Geef een reactie

