Wensen

Het valt mij op dat steeds meer mensen elkaar een goed jaar wensen door te zeggen: “De beste wensen”. Vreemd, het zal wel gemakzucht zijn. Het lijkt me aannemelijk dat “de beste wensen” een afkorting is van: “ik wens je het allerbeste”. Dat is op zich een mooie wens, beter kun je niet hebben. Maar: “de beste wensen”, wat betekent dat in vredesnaam? Zijn er ook goede en betere wensen? Of allerbeste wensen? En hoe ziet zo’n beste wens er dan uit, wat wordt er dan gewenst?

Ik wens dat iedereen zich voorneemt om met deze belachelijke manier van nieuwjaarwensen te stoppen. Zeg gewoon wat je wenst en laat me niet raden wat voor wensen dat zijn.

2 gedachtes over “Wensen

  1. Ik ben het roerend met je eens. De beste wensen, ammehoela, weg ermee!

    ik wens het liefst aan iedereen

    wat ik mezelf toewens

    gezondheid liefde en respect

    en ruzie met geen mens

  2. Mijn voorspelling is dat binnen vijf jaar de meeste mensen alleen nog maar zeggen: “Wensen!”, net zo als: “Mogge”, en: “Later”. Misschien ga ik het volgend jaar eens proberen om te zien of mensen er raar van opkijken 🙂

Geef een reactie

